OMEGA "Tokyo 2020 Timepieces" Campaign
世界トップレベルのアスリートたちが東京2020オリンピックに向けて準備を進める中、スイスの高級時計メーカーであり、オリンピックのグローバルスポンサーであるOMEGAは、Empire・ジャパンの協力を得て、東京2020オリンピックにインスパイアされた時計コレクションを紹介する特別なソーシャルメディアキャンペーンを展開しました。
日本各地を巡り、象徴的な日本の風景を取り入れながら、限定版「オリンピック コレクション シーマスター ダイバー 300M 東京2020」など、3つの時計が紹介されました。この42mmのステンレススチール製時計は、ブルーのセラミック製ベゼルリングと、白いエナメルのダイビングスケールが特徴です。
Empire・ジャパンは、強力なブランドコミュニケーションを実現するため、撮影、モデル手配、ロケ地選定、衣装スタイリングなど、すべての制作面を担当しました。
OMEGAのInstagramはこちらからご覧いただけます:
https://www.instagram.com/p/CRgkxCVtbbo/?utm_source=ig_web_copy_link
https://www.instagram.com/p/CRbZdiCNzLZ/?utm_source=ig_web_copy_link
https://www.instagram.com/p/CRWhnQUgDzh/?utm_source=ig_web_copy_link
Guests received their first taste of technological innovation at registration, where they were welcomed by name on a reactive LED screen installation covering the full width of the entry wall. A large lunch café was created with a décor scheme that incorporated custom-built, ceiling-high steel LED frames draped with foliage to create smaller, intimate restaurant-style spaces that displayed both technology and nature.
A series of breakout sessions presented content targeted to attendees’ varied interests, while imagery displayed throughout the venue showcased real-life applications of how products designed to empower developers help to unleash the power of data and reimagine possibilities that will improve our world.
Every element of Microsoft Connect(); from registration, breakfast and keynote, to lunch and evening cocktails, were custom-designed to communicate exacting brand messaging and to deliver a high-touch guest experience to this important audience. The keynote and breakout sessions were livestreamed through an onsite studio built for this purpose and content was watched online by millions around the world.
Empire is proud to collaborate with Microsoft on this annual, top-tier business communication event.
To view excerpts of Connect(); 2017, please visit https://www.microsoft.com/connectevent