HENSHIN by Kamen Rider
「バンダイ」は、平成の『仮面ライダー』シリーズに登場するキャラクターや世界観をデザインに起用したファッションブランド“HENSHIN by KAMEN RIDER”を2021年2月10日にローンチ。Empireは、ブランド公式サイトにて展開されているバーチャルポップアップストアとブランドのオンライン発表会をプロデュース。
バーチャルポップアップストアでは、バーチャルの特性を活かした浮遊感が感じられる空間に、キラープロダクトであるスニーカーの巨大オブジェをインパクトフルに設置。HENSHINの世界観を演出した空間を創り上げた。また、商品購入が出来るだけでなく、プロモーション映像の視聴、スニーカーの360度スピン機能の搭載、空間内のスライド移動機能の搭載等、バーチャル空間制作の最新技術を用いることによって、購入者の体験がより一層豊かになっている。
オンライン発表会では、メディアがバーチャルポップアップストアを自由に観覧いただいた上で、時間になると自動で発表会が開始されるシステムを採用。発表会はクロマキー合成を用い、バーチャル空間内でプレゼンテーションを行った。
公式ウェブサイト:https://henshin-k.bandai.co.jp/
バーチャルポップアップストア:https://henshin-k.in3sixty.com/
Guests received their first taste of technological innovation at registration, where they were welcomed by name on a reactive LED screen installation covering the full width of the entry wall. A large lunch café was created with a décor scheme that incorporated custom-built, ceiling-high steel LED frames draped with foliage to create smaller, intimate restaurant-style spaces that displayed both technology and nature.
A series of breakout sessions presented content targeted to attendees’ varied interests, while imagery displayed throughout the venue showcased real-life applications of how products designed to empower developers help to unleash the power of data and reimagine possibilities that will improve our world.
Every element of Microsoft Connect(); from registration, breakfast and keynote, to lunch and evening cocktails, were custom-designed to communicate exacting brand messaging and to deliver a high-touch guest experience to this important audience. The keynote and breakout sessions were livestreamed through an onsite studio built for this purpose and content was watched online by millions around the world.
Empire is proud to collaborate with Microsoft on this annual, top-tier business communication event.
To view excerpts of Connect(); 2017, please visit https://www.microsoft.com/connectevent