Slack Tour Japan: Virtual
従来リアルイベントとして実施されていた、「Slack Tour Tokyo」を、オンラインイベントとしてプロデュース。3000名近くが参加する盛大なオンラインイベントとなった。Empireは全体企画から参画し、イベント全体のデザイン、配信コンテンツのプロデュース、スポンサー企業のオンラインコンテンツや、視聴者がオンラインでコミュニケーションを楽しめる、従来にないプラットフォームをプロデュース。
また、メインとなるセッション映像の撮影から編集まで全10種の映像制作を手掛け、スポンサー用のコンテンツとして、登録者が回遊できる3DオンラインEXPOをデザイン。各スポンサーブースを周遊し、興味をもった情報にアクセスできるコンテンツをプロデュース。また、様々なオンライン施策の課題でもあるネットワーキングについては、「バーチャル・ネットワーキング」と銘打った、参加者が様々なステージを自由に観て回れステージの講演者や視聴者とも自由にインタラクションできるバーチャル空間をプロデュース。リアルイベントの体験をオンラインの世界にアップデートし、より豊かに再現した。
Guests received their first taste of technological innovation at registration, where they were welcomed by name on a reactive LED screen installation covering the full width of the entry wall. A large lunch café was created with a décor scheme that incorporated custom-built, ceiling-high steel LED frames draped with foliage to create smaller, intimate restaurant-style spaces that displayed both technology and nature.
A series of breakout sessions presented content targeted to attendees’ varied interests, while imagery displayed throughout the venue showcased real-life applications of how products designed to empower developers help to unleash the power of data and reimagine possibilities that will improve our world.
Every element of Microsoft Connect(); from registration, breakfast and keynote, to lunch and evening cocktails, were custom-designed to communicate exacting brand messaging and to deliver a high-touch guest experience to this important audience. The keynote and breakout sessions were livestreamed through an onsite studio built for this purpose and content was watched online by millions around the world.
Empire is proud to collaborate with Microsoft on this annual, top-tier business communication event.
To view excerpts of Connect(); 2017, please visit https://www.microsoft.com/connectevent