Longchamp x Pokemon Pop-Up Experience
"Longchamp Japanは10月8日、『ポケットモンスター』のピカチュウによるコラボレーションコレクション「ロンシャン x ポケモン(Longchamp x Pokémon)」のローンチイベントを開催。
全世界ローンチに先駆けて、東京での先行イベントが開催され、エンボスされたピカチュウがお洒落な「LE PLIAGE® CUIR POKÉMON」、キュートなピカチュウがシンボリックなモノグラム上で大発生した「LE PLIAGE® COLLECTION POKÉMON」この二つの世界観を体現すべく、Empireエンターテイメントジャパンはイベントの企画・プロデュースを始め、イベント制作全般を担当。
コロナ禍の中での開催ということで、エントランスでは、巨大なモンスターボールのガチャガチャで、来場者にオリジナルマスクをプレゼント。その他にクレーンゲームやケータリング(全て個包装)、今回のコラボレーションの実現を記念した「Pokémon GO」の着せ替えアイテム体験コーナー等、来場者の皆様が楽しめるコンテンツを用意、フォトコールではピカチュウのオリジナルソファにてプロカメラマンによる撮影を楽しんでいただける特別な体験を提供。
Longchamp x Pokémon
https://www.longchamp.com/jp/ja/longchamp-pokemon
/公式オンラインストア
https://www.longchamp.com/jp/ja"
Guests received their first taste of technological innovation at registration, where they were welcomed by name on a reactive LED screen installation covering the full width of the entry wall. A large lunch café was created with a décor scheme that incorporated custom-built, ceiling-high steel LED frames draped with foliage to create smaller, intimate restaurant-style spaces that displayed both technology and nature.
A series of breakout sessions presented content targeted to attendees’ varied interests, while imagery displayed throughout the venue showcased real-life applications of how products designed to empower developers help to unleash the power of data and reimagine possibilities that will improve our world.
Every element of Microsoft Connect(); from registration, breakfast and keynote, to lunch and evening cocktails, were custom-designed to communicate exacting brand messaging and to deliver a high-touch guest experience to this important audience. The keynote and breakout sessions were livestreamed through an onsite studio built for this purpose and content was watched online by millions around the world.
Empire is proud to collaborate with Microsoft on this annual, top-tier business communication event.
To view excerpts of Connect(); 2017, please visit https://www.microsoft.com/connectevent