Adidas Brand Center RAYARD MIYASHITA PARK Art Work
渋谷の宮下公園がリニューアルし、渋谷の新たなランドマーク「ミヤシタパーク(MIYASHITA PARK)」として7月28日より順次オープン。
ミヤシタパーク内には、新たな商業施設「レイヤードミヤシタパーク(RAYARD MIYASHITA PARK)」も誕生。アディダスジャパンの国内最大店舗「アディダスブランドセンター RAYARD MIYASHITA PARK」もサステナビリティエリアを備え、新コンセプトで出店。
今回Empireはストアの1Fと2Fのエントランスバナーに加え、日本初登場となる「サステナビリティエリア」のアートワークを、所属アーティスト柏原晋平やアディダス社とCO-CREATEした。
エントランスバナーは柏原晋平によるディレクションのもと、一筆画家のNANDE(南出直之)を迎え制作。一筆で描くことにより、人と自然、社会と地球環境など、森羅万象がすべて影響しあってつながっていることを表現。東京やスポーツを象徴するモチーフ、またアディダスロゴを組み合わせることで、東京・渋谷の新しい玄関口としてふさわしい意匠を目指した。
サステナビリティエリアでは柏原に加え、柏原が代表を務めるクリエイティブ&アーティストユニット「RON TOPAZ Creative Lab」の甲斐千香子とともにアディダスが取り組むEND PLASTIC WASTEというメッセージの下、アートワークを通じ東京湾や日本におけるプラスチックゴミ問題を表現。また、オープン記念商品の限定Tシャツとしてアートワークのリデザインも行った。
Empireは、8月下旬のアディダスオリジナルスコーナーオープンに向けたストア内の追加アートワーク制作も担当。
Guests received their first taste of technological innovation at registration, where they were welcomed by name on a reactive LED screen installation covering the full width of the entry wall. A large lunch café was created with a décor scheme that incorporated custom-built, ceiling-high steel LED frames draped with foliage to create smaller, intimate restaurant-style spaces that displayed both technology and nature.
A series of breakout sessions presented content targeted to attendees’ varied interests, while imagery displayed throughout the venue showcased real-life applications of how products designed to empower developers help to unleash the power of data and reimagine possibilities that will improve our world.
Every element of Microsoft Connect(); from registration, breakfast and keynote, to lunch and evening cocktails, were custom-designed to communicate exacting brand messaging and to deliver a high-touch guest experience to this important audience. The keynote and breakout sessions were livestreamed through an onsite studio built for this purpose and content was watched online by millions around the world.
Empire is proud to collaborate with Microsoft on this annual, top-tier business communication event.
To view excerpts of Connect(); 2017, please visit https://www.microsoft.com/connectevent