Red Bull: Playing it Old School
レッドブル・ジャパンは最近、若年層をターゲットにした日本の技術についてのテレビドキュメンタリーを制作しようとしていました。テーマは、「Technics SL1200ターンテーブルのような日本の製品がどのようにヒップホップの誕生に貢献したのか、そしてSonyのWalkmanが『パーソナルバブル現象』をどのように引き起こしたのか」というものでした。
Empireの映画プロデューサー兼ディレクターであるブルース・ナクバーは、東京を拠点とするクリエイティブエージェンシー「Strategy SET」と協力し、これらの技術によって引き起こされた文化的激変や、音楽の創造と消費がどのように永遠に変わったかを伝える映画を制作・監督しました。
44分間の特集ドキュメンタリーには、アーティストや歴史家、変革を直接目撃した関係者たちへのインタビュー、そして貴重な映像や音楽が含まれています。
こちらからご覧ください:
世界を変えた日本の音楽テクノロジー
https://www.redbull.com/int-en/films/AP-1PB6VN4ZH1W11
Guests received their first taste of technological innovation at registration, where they were welcomed by name on a reactive LED screen installation covering the full width of the entry wall. A large lunch café was created with a décor scheme that incorporated custom-built, ceiling-high steel LED frames draped with foliage to create smaller, intimate restaurant-style spaces that displayed both technology and nature.
A series of breakout sessions presented content targeted to attendees’ varied interests, while imagery displayed throughout the venue showcased real-life applications of how products designed to empower developers help to unleash the power of data and reimagine possibilities that will improve our world.
Every element of Microsoft Connect(); from registration, breakfast and keynote, to lunch and evening cocktails, were custom-designed to communicate exacting brand messaging and to deliver a high-touch guest experience to this important audience. The keynote and breakout sessions were livestreamed through an onsite studio built for this purpose and content was watched online by millions around the world.
Empire is proud to collaborate with Microsoft on this annual, top-tier business communication event.
To view excerpts of Connect(); 2017, please visit https://www.microsoft.com/connectevent