Salesforce World Tour Tokyo 2018
Empireは、6年連続でSalesforce Japanが主催する日本を代表するITイベントのプロデュースを担当しました。
今年、Salesforce.comは東京ビッグサイトという日本最大級のイベント・コンファレンスセンターで、1日で1万人以上の参加者を迎え、さらに規模を拡大させました。
今年の基調講演者には、Salesforce共同創設者兼CTOのパーカー・ハリス氏、Salesforce Japan会長・社長兼CEOの小出伸一氏をはじめ、さまざまな企業からの著名なスピーカーが登壇しました。
展示ホールでは、Salesforceの成長を反映し、参加企業は90社を超えました。また、展示ホール内で同時に10のブレイクアウトセッションが開催され、スピーカーやブーススタッフ、来場者が絶え間なく交流し、活発なコミュニケーションが繰り広げられました。
Empire Japanを拠点とするアジア部門は、イベントデザイン、プロダクション、管理全般を担当し、技術的な制作およびコーディネーションも含めて、Salesforceの最新技術やクラウドサービスを紹介するサポートを続けています。
Guests received their first taste of technological innovation at registration, where they were welcomed by name on a reactive LED screen installation covering the full width of the entry wall. A large lunch café was created with a décor scheme that incorporated custom-built, ceiling-high steel LED frames draped with foliage to create smaller, intimate restaurant-style spaces that displayed both technology and nature.
A series of breakout sessions presented content targeted to attendees’ varied interests, while imagery displayed throughout the venue showcased real-life applications of how products designed to empower developers help to unleash the power of data and reimagine possibilities that will improve our world.
Every element of Microsoft Connect(); from registration, breakfast and keynote, to lunch and evening cocktails, were custom-designed to communicate exacting brand messaging and to deliver a high-touch guest experience to this important audience. The keynote and breakout sessions were livestreamed through an onsite studio built for this purpose and content was watched online by millions around the world.
Empire is proud to collaborate with Microsoft on this annual, top-tier business communication event.
To view excerpts of Connect(); 2017, please visit https://www.microsoft.com/connectevent